top of page

Jennie & Johan

"On a windswept hill by a billowing sea,

my destiny sits and waits for me"

Dan före dopparedan

Vanligtvis när tankar ska formuleras till ord och sedan sättas svart på vitt så är det Jennie som står för skrivandet. Hon skriver när hon är glad, när hon är ledsen, när hon är inspirerad och ibland bara för att skriva. Det är en beundransvärd egenskap, att sätta ord på det man tycker och tänker i eftertänksamhet, i kontrast till hur stressat allt kan framstå nu för tiden.

Det är här jag kommer in i bilden.

Tanken är att vi ska skriva en gemensam blogg, hon och jag. Där Jennies fingrar dansar fram på tangentbordet i en rapp wienervals är jag mer killen som halsat en flaska bäverhojt och i inspirationens glädjerus försökt skriva ett vykort innan jag märker att jag skrivit allt på ett dasspapper. Med vänsterhanden.

Det var alltså ett tag sedan jag sist skrev något som någon annan möjligtvis ska ta del av. Men övning ger färdighet sägs det ju.

I morgon åker vi till Nya Zeeland. Det kommer att bli helt magiskt. Nu sitter jag i köket i Piteå, Jennie ser på film med sin familj och jag skriver detta samt kollar det sista inför morgondagen. Jag lever efter devisen (karaktärsdrag säger jag, karaktärsfel säger hon) att allting ordnar sig på ett eller annat sätt, däremot vill jag ändå vara förberedd och ha koll på det väsentliga. Så sagt och gjort, ikväll har vi kollat på hyrbil. Vi åker ju faktiskt i morgon, då kan man ju inte inte ha kollat på det i förväg.

Vår resrutt är följande:

2016-11-13 Air China (CA 912), Stockholm 18:40 – Peking 09:40

2016-11-15 Air China (CA 783), Peking 01:05 – Auckland 18:10

För den skarpsynte som inte bara ögnade igenom detta så stämmer det att vi har cirka 17 timmar i Peking, framröstad som årets mest spännande flygplats i paritet med kolla på Tvins reklam om bastubälten och hovera över telefonens knappsats. Således lämnar vi i all hast flygplatsen för besök på kinesiska muren (ska räkna antalet mexikaner), pekinganka och kinakopior tillverkade i Taiwan.

Det här är första steget på vår resa. Välkommen att följa med!

/Johan

Just ja, bilen bokar vi efter filmen är klar. No stress.

OBS! Ej kinesiska muren.


You Might Also Like:
bottom of page